Tuesday 7 July 2015

Selamat Pengantin Baru Buat Aku

Seharum mawar di jambak madu
Seindah purnama beralun lagu
Hati siapa tidak mahu
Berpegang tangan menyulam rindu

Hehehe. Tajuk pun dah rasa nampak jiwang karat. So kenalah berpantun sikit. heheheh.

Pengantin baru tak baru sangat lah. Nikah pada betul-betul hujung tahun 2014 dan bersanding beberapa hari selepas itu. Majlis buat sebelah pihak je, pihak lelaki sebab sebelah aku, aku malas nak pening2 kepala nak fikir semua benda tu.

Semua persediaan kahwin dan majlis sebelah lelaki yang tanggung. Terima kasih sangat2 sebab menerima aku seadanya. Tak sangka  aku dah kahwin. Syukur Alhamdulillah, perkenalan selama sebulan terus ke jinjang pelamin. Lepas tu baru lah kenal-kenal 8 bulan sebelum date majlis. hehe.Usia perkenalan tidak penting, yang penting keserasian. Doakan aku dan suami berkekalan hingga dunia akhirat. 

Dalam perkahwinan, bukan semudah ABC. Ada pahit ada manisnya. Yang dah kahwin tahulah macam mana. Persefahaman sangat penting. Doakan jodoh kami selama-lamanya. Amin. 





4 comments:

  1. Tahniah!! Tekejut aku. Baca2 entry, tgk2 dah kahwin. Heheh. Tapi takpe, yg penting bahagia. Walaupun dalam hati ade sikit kurius nak tau behind the story punya cerita. Punya la penyibuk. Hahaha.. :D Anyway, sekali lagi nak bg ucapan cliche tapi bermakna: Semoga berbahagia hingga ke jannah!

    ReplyDelete