Saturday 16 November 2013

Ada Apa Dengan Myanmar?

Pertama kali aku tengok majalah masa dalam flight ke Tawau dulu, aku terbaca pasal Inle Lake. Dan aku terus jatuh hati pada keindahan yang ditonjolkan dalam majalah tersebut. Masa tu aku masih terbayang betapa mustahilnya untuk aku ke tempat menarik seperti itu. Aku tak pernah berminat dengan Myanmar sebaliknya aku lebih berminat dengan Hanoi,  dan Guilin compare dengan Myanmar sebab nothing. Tapi sejak aku kenal Inle @ Inlay, aku terpikat dan terus Inle dimasukkan dalam wishlist aku. 



Yep, aku dah booking flight ke sana by the way. Seminggu di sana. Sedihnya hanya Yangon sahaja yang ada penerbangan dari sini. Dari Yangon @ Rangoon, mengambil masa minimum 16-20 jam perjalanan menaiki bas. Ougfh, sure penat. Huhu. But it's okay. Masih di awal perancangan. Insyaallah, kiranya takde aral, aku akan ke sana menikmati suasana kehidupan atas air, mencari rezeki atas air, semuanya atas air. (kg aku pun ada tasik besar sebenarnya.hehe.)

Well, susah nk cakap. Tunggu dan lihat je. Goodnite

12 comments:

  1. aik plan ke sana juga ker... nape tak bagitau.. :P
    dah terbeli tiket ke tempat lain huhuuu... pape pun moga ceria dan enjoy your coming trip bee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awk beli tiket ke mana.. Sy beli tiket, tapi risau tak dpt cuti..

      Delete
    2. mula nak pergi Cebu Island - Philippine.. tapi rasa tak confident sgt.. so beli tiket ke balik papan untuk 4 hari.. bulan december ni..

      Delete
    3. Tu la skg ni Thypoon kuat lagi bahaya jgn la..Awk diving ke travel? Hujung bulan Dec ya?

      Delete
    4. Cebu tak ada effect dengan thypoon la bee.. ingat nak rileks dekat resort pulau.. and kalau dive ada murah2 nak buat sekali dua.. aah nak try hujung bulan..

      Delete
    5. Hahaha. xnak try boracay? yg sipadan afif pg bila?sy end feb-mac tp mcm takut plak nk pg asyik kena culik je..

      Delete
    6. hahhaaa.. asyik kene culik ??? tu la pasal... sipadan planning early bulan april nanti..

      Delete
    7. Awk kena booking awal klu sipadan sebab limited edition utk sehari. Then mahal pulak tu. min 600 sehari for 3x dive..

      Delete
    8. tu la pasal.. dah la next year baru start kerje :P
      but hope will be fine.. sekali dive untuk pengalaman tak pe la spend sket :D

      Delete
    9. Sipadan sgt berbaloi.. awk akn rs nk pergi lagi..bulan 4 kan awk prgi?

      Delete