Tuesday 8 January 2013

Impian adakah menjadi kenyataan?

Internet: Majestic
Kadang-kadang aku fikir, boleh ke apa yang aku impikan ni akan jadi kenyataan...boleh ke menjadi realiti suatu hari nanti... Nampak mudah, tapi aku yakin akan ada halangan yang mendatang... Lumrah hidup memang takkan pernah lari dari halangan dan cubaan untuk menjadikan diri kita lebih kuat dan tabah menghadapi semuanya... Tapi mampukah aku menepis segala rintangan yang bakal aku tempuh? Dalam banyak benda yang aku rancangkan, inilah yang paling membuatkan hati aku berdebar-debar. Everest Base Camp. Walaupun bukan Everest, walaupun hanya di base camp sahaja, tapi cabarannya cukup besar. Macam nak pergi berjuang pulak. Seorang diri pulak tu. Bolehkah aku mempercayai kawan aku di sana? Bolehkah aku meletakkan keyakinan terhadap kesungguhan yang ditunjukkan olehnya? Aku ada semua jawapan untuk soalan-soalan itu, namun, hati aku tetap harus lebih berwaspada. Aku tahu malang tidak berbau, dan manusia semuanya tidak boleh dipercayai, oleh itu, aku harus lebih berhati-hati dan peka terhadap semua aspek. Yakin, dan terus melangkah. Impian yang menggunung tingginya, kalau tiada aral, pasti boleh digapai. Tidak sabar sebenarnya untuk membeli tiket flight. Paling lambat untuk flight ialah April ni.

27 comments:

  1. Bak kata Kimi Raikkonen "I'm not the type of a person who is scared of something. If something is going to happen, it's meant to be that way".

    ReplyDelete
  2. May ur dream come true ...will follow ur progress..bg semangat sikit.haha.
    Gudluck!

    ReplyDelete
  3. Dear Rooney, you can contact me thru my email...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. kalau nk join bole ka...ingat mmg nk g EBC cuma xde geng je..

    ReplyDelete
  6. Hairul Nizam,bila awk nk pergi?sy bln 10 ni mcm tak sempat..

    ReplyDelete
  7. awk cari lah date bila2 yg sesuai...kalau ikut perancangan mmg nk naik next year..n sy nya email hairulnz@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Boleh takde masalah...maybe nanti sy boleh buka group untuk sesiapa yg betul2 berminat...

    ReplyDelete
  9. menarik gak....sy cuma ada dua org setakat ni...

    ReplyDelete
  10. Sy pun ada dua org. April-Mei & Oct-Nov je sesuai pg sana.

    ReplyDelete
  11. so bolah lah plan...next year rasanya ok kot...oct n nov ni agak sengkat

    ReplyDelete
  12. as salam...mcm mana ngan EBC masih berminat ke nk pergi next year

    ReplyDelete
  13. Wasalam,saya jadi. Bila awk nak pergi? Saya ingat May 2013.

    ReplyDelete
  14. ok...dh beli tiket ka, n berapa org nk g...

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. Belum beli lagi..tp roughly date tu..
      ada member nak ikut sorg, tp klu dia tak jadi, sy still proceed..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Okay..thanks..
      For those yg baru baca..ada sedikit typo pd perkataan "bagi" di atas. hehe

      Delete
    4. opsss hehehehehe....sory..so dh dpt no hp hehehehehehe....

      Delete
    5. so mcm ne....bila leh wat jumpa n bincang sesuatu...

      Delete
    6. http://www.youtube.com/watch?v=FA6HWAllHMA

      http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=zAnLZ-_M2bY

      Delete