Thursday 16 May 2013

KL > Ho Chi Minh City > Phnom Penh > Siem Reap > Bangkok > KL

Empat bulan akan datang aku akan menempuhi satu pengembaraan baru. Perjalanan dari Kuala Lumpur ke HCMC kemudian ke Phnom Penh, Siem Reap dan seterusnya ke Bangkok, kembali ke KL. Aku cuba melukis peta perjalananku untuk dijadikan info. Banyak juga maklumat yang aku study, tapi aku memang tak sempat menulis apa-apa. Pengalaman di Krabi pun belum habis aku ceritakan. hehe.

Kuala Lumpur to HCMC : Air Asia Airline
HCMC to Phnom Penh : Bus
Phnom Penh to Siem Reap : Speed boat
Siem Reap to Poipet : Bus
Poipet to Aranyaprathet : Tuk tuk
Aranyaprathet to Bangkok : Train
Bangkok to Kuala Lumpur : Air Asia Airline

*Bangkok to Ayutthaya : Bus or train - I will see how when i reach Bangkok.

Perjalanan yang akan aku tempuhi Sept-Oct 2013. Wish me luck!

2 comments: