Saturday 7 December 2013

Be Strong

Aku demam lagi. Lately asyik demam saja aku ni. Tak tau lah kenapa selalu sangat menyerang demam ni. Mungkin sebab tekanan atau terlalu banyak fikir rasanya. Otak dan badan terlalu penat. Rasa nak pergi jauh saja. Badan lemah, rasa loya, sakit kepala dan hanya mampu terbaring kaku je. Dah rasa macam mayat hidup je aku ni. Adoi.

Seronok kan kalau ada yang jaga. Jaga makan dan minum ketika sakit macam ni. Huhu. Ini tidak, sakit-sakit pun terpaksa juga keluar beli lauk-lauk untuk dimasak. Sebab nak makan luar memang takde selera. Terpaksalah makan makanan kegemaran kalau sakit. Dikerah jugak kudrat yang setipis kulit bawang ni. 

Tapi dah rasa okay sikit sebab dah berpeluh. Kalau tidak dalam selimut je la aku seharian. Berlapis-lapis comforter macam takde efek. Tapi syukur demam mengejut tadi. Risaunya malam saja, sebab aku biasa demam malam. Hope malam ni tak demam..

Time-time macam ni lah rasa sunyi sangat. Rasa memerlukan seseorang untuk berikan perhatian dan kasih sayang. Keras-keras hati seorang wanita (ceh ceh...) pun, berdikari macam mana seklai pun seorang wanita, mesti lemah juga. Siapa tahu kan.. kita kan manusia biasa.. Mesti tak mampu lari dari perasaan memerlukan dan diperlukan... Insyaallah, suatu hari nanti.. Aamiin..

Mesti ada yang nk muntah baca aku punya luahan ni, tapi lantaklah kan..hehe. Janji aku tak mengaibkan orang sudah. hehe. Serius aku memang bukan jenis suka jaga tepi kain orang. Aku buat hal aku sendiri sejak dulu sampai sekarang.

Hurmm... 

1 comment:

  1. Keep strong.. :D
    Demam tu kadang2 ujian dari Allah untuk kita selalu ingat pada Nya..
    Moga cepat sembuh..

    ReplyDelete