Thursday 14 November 2013

Mendaki Sambil Makan Angin Di Gunung Jerai, Yan, Kedah (My Homeyy)

Saja nak share trip aku ke Gunung Jerai, Yan, Kedah masa aku pergi dulu pada 14 February 2011. Dah lama dah. Trip yang mulanya untuk pergi shopping berakhir dengan panjat gunung dengan pakai selaur jean. Haha. Kesian adik beradik aku yang lain. Kena buli dengan aku. Dia orang bukan main suka lagi aku bawa jalan-jalan, last2 bertungkus lumus mendaki. Cousin aku yang beranak satu pun bukan gagah lagi. Tak putus asa. 

Tapi dia orang asyik komplen je dengan aku sebabnya aku asyik cakap "sikit lagi nak sampai dah..." hahaha. Tapi tak sampai-sampai jugak. :P

Saat paling gentar apabila kami diserang sekumpulan monyet warna kelabu. Budak-budak tu semua takut. Aku pun takut jugak sebab ada seekor monyet tu badan nya sebesar budak umur 2 tahun. Macam ketua geng rasanya sebab yang lain tak garang sangat. Rupa-rupanya dia orang nampak kami bawa makanan. So nak tak nak, budak-budak ni dah menyorok kat belakang aku, terpaksa aku pura-pura berani, amik kayyu panjang spare in case apa-apa berlaku, then baling makanan kat monyet-monyet ganas tu jauh-jauh. Then, cepat2 jalan tak pandang belakang. 
 
Bila sampai kat resort atas gunung, masing-masing dah macam katak kena lanyak tayar kereta.. Nasib baik aku ada ambil nombor driver van, so aku pun call pakcik tu datang ambil kami kat atas. Kesian semua orang layu dan lapar tak mampu nak jalan turun ke bawah lagi dah. 

Note: Sorry gambar tak clear kerna gambar ni dh resize byk kali.

Me posing konon cute ..
Me.. Syyyytt..semua orang pancit...

My little bro & me. Adik perempuan tak dapat ikut sebab kena pergi tuisyen.

My cute-cute family
From left: Bee, Linda & Bee
Posing kat kona maut (bak kata org Kedah)
Muka-muka Siam nak kena hantar balik Thailand.haha
Masa ni adalah paling best sebab dah tak jauh lagi dah
 Sekian

7 comments:

  1. dah tak jauh? mana gambar yg di puncak nyer :D
    next time nak join.. bagitau la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gmbr puncak takde sbb skg ni dh tak boleh naik puncak.. paling top pun takat resort tu je.. boleh, tunggu sy balik kg la nnt..boleh singgah ladang anggur kt kg sy..hehehe

      Delete
    2. amat lah menarik dari kedengaran nyer.. hahahaa... cepat2 balik kampung :P

      Delete
    3. Roger ek hahahah :P
      Durian pun kempunan gak nie.. but kene durian kampung la :P

      Delete
    4. kampung mak kat perlis.. so kedah ni memang selalu jadi tempat stop for while amik untuk take five :D

      Delete