Monday 16 September 2013

Phonm Penh, Siem Riep & Bangkok

First apa yang boleh aku cakap adalah SEDIH. Boss aku tak boleh approve cuti aku sepanjang minggu tu. Dia hanya boleh approve cuti aku ke Ho Chi Minh City je...sedih sedih sedih sedih sedih teramat sangat..Aku dah banyak buat kajian pasal 4 tempat ni..cuma dapat pergi 1 je..terpaksa burnkan tiket flight Bangkok-KL dan beli tiket Saigon-KL pulak. Itu pun belum booking lagi sebab mahal sangat tiket nye. Minggu depan nak pergi, sure tiket makin mahal. Boss aku nk tolong bayarkan sebab dia rasa bersalah tak boleh approve cuti, tapi aku pulak berat hati nak amik duit dia utk beli tiket. RM400 lebih kurang. Kalau suami aku ke boyfriend aku ke, boleh juga aku rembat je. 

Pening pening pening.. campur sedih sedih sedih sedih.. Impian yang terbina selama ni peratusan besar memang tidak akan tercapai. Lepas ni tak tau lagi bila pulak nak plan ke PP, SR dan BKK tu.. Dugaan sungguh...

Takpela.. Mungkin ada hikmah di sebalik semua ni... 

9 comments:

  1. Sabar lah.. mungkin ada hikmah di sebalik kejadian tu..

    Promo Free Seat Aiasia tak try ker.. kot2 ada free tiket lagi ker.. Pape pun saya doakan semoga sgl urusan di permudahkan aminn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak la awk... sy tak plan ape2 pun utk next year... terima kasih ya..walaupun kenal dalam blog je..tp awk support sy.. thnaks

      Delete
    2. Even kawan alam maya pun.. tetap buddy kan.. buddy dive kene selalu take care even tak kenal.. hahahaa.. :P

      bagi la email.. boleh borak panjang sket hahahaa..
      timetravelafif@gmail.com

      Delete
    3. Yes..buddy..my email yg paling active beegaikinong@gmail.com... b.shimatado@gmail.com ni utk blogger je...

      Delete
    4. Salam.. Lama tak tengok blog awak ni ...waaa kisah sedih rupanya.. i was hoping to hear your story about those places you're planning to go on this month.. anyway at least u got one destination out of 4.... betul cakap Time Traveller " mungkin ada hikmah di sebalik kejadian tu" .... p/s - Time Traveller... byk duit tuan berjalan-jalan ke serata dunia ni...ape rahsianya..? hehehe

      Delete
    5. Haha. Tuan punya badan Time Traveler, sila jawap... haha. Bumi Hijau, sy okay dah.. besok sy fly ke Vietnam..Insyaallah, doakan keselamatan saya ya...

      Delete
    6. certainly ..I wish all the best for you Bee.. ^_^ and do take care... always notify your family whenever you make a stop... . inshaAllah may you have a safe and wonderful journey ahead... ^_^.

      Delete
    7. Thank you so much friend.. I already told my family and best friend... Will update every place i stop just to make sure they know where am i... Insyaallah..thanks again...

      Delete
    8. Bumi Hijau - banyak duit?? hurmm first sebab memang belajar over the sea.. second sebab bila student ada matlamat besar.. dia sanggup ikat perut.. save segiler2 nyer.. untuk travel.. sebab tahu lepas abis study mmg susah nak travel.. and duit boleh cari but " time for travel "setiap second yg dah lepas tak akan kembali.. so.. think about it..:D

      Delete